top

Aktualności

Kolejne efekty afery „fipronilowej”


O ponad 11 procent spadła sprzedaż jaj w Wielkiej Brytanii w zeszłym miesiącu.

Wykrycie obecności niedozwolonej substancji na fermach na zachodzie Europy, oprócz strat spowodowanych nakazami i zakazami wydawanymi przez władze weterynaryjne, doprowadziło także do kryzysu zaufania konsumentów wobec branży. Klienci sieci handlowych w Wielkiej Brytanii kupili w sierpniu o niemal11 i pół procent mniej jaj.

Angielscy eksperci są jednak spokojni. Podkreślają, że pojedyncze dane w żaden sposób nie mogą świadczyć o ukształtowaniu się jakiegokolwiek trendu. Fachowcy zauważają także, że tradycyjnie w sierpniu sprzedaż jaj jest niewysoka. Co interesujące, dokładna analiza danych pokazuje, że za spadek sprzedaży odpowiedzialny jest przede wszystkim segment jaj klatkowych. Oznacza to, że konsumenci brytyjscy bardziej ufali producentom jaj wolnowybiegowych i ekologicznych.

Zgodnie z szacunkami Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, opartymi o informacje uzyskiwane od producentów, w Polsce sierpień był bardzo dobrym miesiącem jeśli chodzi o sprzedaż jaj. Ewentualne nadwyżki produkcji bardzo szybko znajdowały miejsce w kontraktach eksportowych.

powrót