Aktualności![]() ![]() Czarny pijar w art., pt: „ Matka gęsia kołudzka,” (Wysokie obcasy – 3.12.2011 r., autor: Katarzyna Bosacka) i niedozwolona reklama porównawcza.
Listopadowa promocja mięsa gęsi znowu psuje dobry wizerunek produkcji brojlerów.
powrót
Wypowiedzi dr inż. Haliny Bielińskiej – Z-cy Dyrektora Zakładu Doświadczalnego w Kołudzie Wielkiej należącego do Instytutu Zootechniki, członka Zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa - IG, zostały opatrzone przez autorkę artykułu następującym komentarzem: „O gęsiach, podobnie jak o kurczakach, mówi się, że nie wiadomo, gdzie i jak się je hoduje, że są sztucznie karmione, faszerowane hormonami i innymi świństwami. Tymczasem jest odwrotnie. Gęś sama w sobie to jeden z najbardziej ekologicznych ptaków. Dlaczego? Niemal 98 proc. gęsiej populacji hodowanej na mięso w Polsce pochodzi z Kołudy, a gęsi kołudzkie to ekoptaki. Nie nadają się do chowu przemysłowego, nie można ich zamknąć w wielkich halach, tak jak to się robi z kurczakami brojlerami, i tuczyć paszami przemysłowymi, pobudzaczami wzrostu, antybiotykami.” Podobne opinie o produkcji brojlerów zawierał artykuł, pt: „Gęś Narodowa” (Newsweek 45/2010 z 7.11.2010 r., autor: Radosław Omachel). Opisaliśmy to na naszej stronie internetowej w art., pt: „O KAMPANII PROMOCJI GĘSI w tygodniku NEWSWEEK POLSKA (NR 45, 7.11.2010) – artykuł „Gęś Narodowa”. - http://www.kipdip.org.pl/article/id/542 .
|
